dijous, 23 de gener del 2014

La Llegenda del Corsari.

Com vos vaig dir, vaig a parlar-vos sobre el llibre de Francesc Gisbert, La llegenda del corsari.

Doncs aquest llibre ocorre a finals del segle XVI. La protagonista és Salema, una adolescent morisca valenciana, s'encontra a un home mort a mitat del camí, quan tornava a casa. Dos homes encaputxats intenten capturar-la, però, Salema s'escapa i s'endu un manuscrit que trobà pel camí i que canviarà la seva vida per complet. Són les memòries d'un tal Alí Mussa... Qui serà aquest home?
La llegenda del corsari, és un llibre d'intriga, misteri, assassinats misteriosos, plena de sorpreses i d'enganys. Amb perills i personatges que no semblen el que són. La història de la convivència entre els moriscos i els cristians a les terres valencianes i amb el decret d'expulsió. Doncs així comença aquest llibre.

Molt bé, doncs d'açò tracta aquest llibre, però com en tot relat, hi ha coses que t'agraden i altres que no, doncs jo vaig a dir el que m'ha agradat i el que no.

La cosa més fantàstica és que part de l'argument passa a les meues terres, a Cocentaina, per tant puc situar-me molt bé al llibre i saber on estan succeint les accions.

La cosa que menys m'ha agradat és que si tu no saps la història dels àrabs i els cristians a les nostres terres, poc vas a entendre de la  situació en la que transcorre el relat. Doncs jo, m'he informat abans, perquè si no ho haguera fet, no haguera entés ni  la meitat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada