diumenge, 23 de març del 2014

En el camí de l'alba.


Què vull ser de major? Moltes persones m'ho han preguntat, i jo també, i sempre he contestat que no ho sabia. Però quan vaig sentir DE MAJOR d'Alba Fluixà, em vaig sentir identificada en cada uno dels seus versos.

Il·lustrador Julian Ladini. Pinzellades al món



De major

De major vull ser 
poetessa poliglota,
seductora sàvia,
escriptora elegant,
viatgera creativa,
artista valenta,
lectora intel·ligent,
encantadora guerrera,
irònica conversadora,
decidida pintora,
amiga atenta,
cuinera ocurrent,
intrèpida creadora,
organitzada llibertina,
divertida intel·lectual,
exploradora lliure 
i atractiva dona del renaixement.
Però més que res,
de major, vull ser jo.


Aquest poema l'he extret del llibre En el camí de l'alba, un llibre que està escrit per Alba Fluixà, a qui vaig conéixer en la Biblioteca de Cocentaina, quan un grapat de dones valentes van fer lectura dels seus poemes. Totes elles meravelloses i cada una amb diferents qualitats. Però Alba, tal volta per la joventut, per les seus ganes de viure i de descobrir-se a si mateixa, em va captivar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada